MCZ25 |
Wysłany: Pon 19:27, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
Na stronie
http://opracowania.socjum.pl/forum/temat/3641
znajdziesz odpowiedź dla dwóch typów misji:
Misja typu „Wspólny wróg”. Ukazanie w misji wspólnego wroga dla całej załogi jest typowe dla przedsiębiorstw, które chcą stać się liderem w danej branży. Ta metoda może też być pomocna w przedsiębiorstwach, które drżą o swoją egzystencję.
Przykład: I. Sculley, prezydent Pepsi podkreślił jak ważne dla wszystkich pracowników było hasło „Bij Coca-Colę”. Wszyscy mieli poczucie, że chodzi o coś w rodzaju walki Dawida z Goliatem i nikt nie tracił wiary w możliwość prześcignięcia wielkiego rywala. Należy pamiętać, że wytyczenie sobie wroga może mieć aspekty negatywne. Z pewnością bowiem nikt nie chce spędzać całego życia w stanie wojennym, a samo zwycięstwo może być przyczyną kryzysu. Tak np. Nike sama popadła w kryzys, gdy prześcignęła Adidasa i odzyskała formę dopiero wtedy, gdy na czoło wyszedł z kolei Reebok, co znowu pozwoliło na wytyczenie wyraźnego celu w walce konkurencyjnej.
Misja typu „Modelowy wzorzec”. Ta forma misji jest rzadsza, a wykorzystują ją przeważnie małe i średnie przedsiębiorstwa dostrzegające przed sobą wielką przyszłość.
Przykład: Misja Giro Sport Design, kalifornijskiego producenta części rowerowych. „Naszym celem jest być w 2000 r. na rynku rowerowym tym, czym Nike w przypadku obuwia sportowego lub Apple w dziedzinie komputerów”.
Co do kolejnych dwóch sam mam problem... niestety |
|