|
Forum Dyskusje Pomoc
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
breyu
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:16, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kinga masz cos w 21?
Ja mysle ze c ale nie wiem dokladnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez breyu dnia Wto 22:18, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
breyu
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:26, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
KingaP napisał: | Maja napisał: | Mi się wydaje,że dr Ludwicki mówił,że nie będzie pytań otwartych tylko same testowe..chyba że się mylę.. |
Mi też się tak wydawało, ale ręki nie dam sobie za to uciąć.
Moje odpowiedzi do części testu:
1B, 2A, 3A, 4 A lub D, 5C, 6D, 9D, 10C,11 A lub B, 12A, 13 B lub C, 14D, 16A, 17 A, 18B, 19 B, 20 A, 22C, 23B, 24B, 25C, 26A, 27D, 28D
Tylko niech ktoś to sprawdzi. |
23 C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KingaP
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:26, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
breyu napisał: | Kinga masz cos w 21?
Ja mysle ze c ale nie wiem dokladnie |
w 21 też zaznaczyłam C.
Mam opracowane pytania otwarte:
1. a) w ramach danej domeny być bardziej atrakcyjnym partnerem niż inne firmy
b) przewaga decyduje o sile konkurencyjnej.
2. a) zakres obsługiwanego rynku
b) kompleksowość usługi
3. Tutaj mam wątpliwość
a) da się policzyć względny udział w rynku = 1,5 (względem najbliższego konkurenta)
4. a) zapewniony transport z Płocka do miejsca gdzie odbywają się wykłady
b) punkt odniesienia: Uniwersytet Jagielloński
5. a) wysoki poziom technologiczny
b) wymagania kapitałowe
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KingaP dnia Wto 22:27, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
breyu
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:32, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zaraz skoncze ten test z 30 pyt i wrzcue to co mam
a co to za pytania otwarte i takie krtkie sa na nie odpowiedzi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
breyu
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:41, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
daniel napisał: | dla tych co nie maja jeszcze egz o którym mowa:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Moje odpowiedzi:
1.B
2.A
3.A
4.
5.C
6.A
7.
8.C
9.D
10.C
11.
12.
13.
14.
15.B
16 TAKIE SAMO JAK 26
17.A
18.
19.B
20.A
21.C?
22.C
23.C
24.B
25.C
26.TAKIE SAMO JAK 16
27.A
28.D
29.A
30.D
Moze macie brakujace??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniaska4
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:43, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
1. Atrakcyjność sektora, wiek sektora oraz bariery wejścia są najważniejszymi czynnikami wpływającymi na:
a) groźbę pojawienia się nowych konkurentów;
b) zagrożenie ze strony najbliższych konkurentów;
c) groźbę pojawienia się substytutów (wraz z tempem zmian w technologia i barierami wyjścia)
d) zagrożenie integracji pionowej dostawców;
e) alb;
f) a i c
2. Strategia organizacyjna to kolejność w jakiej podejmowane są najważniejsze decyzje w
firmie.
A) Prawda B) Fałsz
3. Teoria efektu doświadczenia głosi, że wraz z podwojeniem się skumulowane wartości produkcji, spadają o stały procent:
a) jednostkowe koszty całkowite;
b) jednostkowe koszty zmienne;
c) jednostkowe koszty stałe;
d) całkowite koszty stale;
4. W porównaniu do decyzji strategicznych, decyzje taktyczne:
a) mają bardziej natychmiastowy efekt;
b) mają opóźniony efekt działania
c) mają mniejszy zakres oddziaływania:
d) mają większy zakres oddziaływania
e) odpowiedzi a i c,
f) odpowiedzi a i b;
5. Strategia korporacji dotyczy:
a) jest to mną nazwa strategu dywersyfikacji;;
b) tego w jakich biznesach firma powinna działać i jak alokować pomiędzy nimi zasoby;
c) sposobów finansowania działalności firmy;
d) jest to strategia realizowana przez korporacje globalne;
e) wszystkie powyższe oprócz odpowiedzi d;
6. Jeżeli przy punktowej ocenie atrakcyjności sektora suma wag wynosi 12 (120%) to oznaczało. że
a) przeszacowaliśmy atrakcyjność danego sektora;
b) powinniśmy zaniżyć skale stosowanych ocen;
c) powinniśmy zredukować liczbę wziętych pod uwagę kryteriów;
d) źle przypisaliśmy ważność poszczególnych kryteriów;.
e) B i ć
7. Analizę pięciu sil przeprowadza się w celu:
a) rozpoznania pozycji naszej firmy w ramach sektora;
b) aby wiedzieć, jakie należy podjąć działania w celu wzmocnienia naszej pozycji;
c) z punktu widzenia inwestora, aby wiedzieć czy opłaca się inwestować w daną branże;
d) wszystkie powyższe;
e) tylko alb
f) tylko aic
8. Technologizacja konstrukcji wyrobów, ścisła kontrola kosztów, duże umiejętności marketingowe, ścisła koordynacja funkcji R&D (Badania i rozwoju) i opracowania wyrobów są charakterystyczne dla organizacji realizujących strategie:
a) zróżnicowania;
b) konsolidacji;
c) lidera kosztowego
d) żadne z powyższych
9. Które z poniższych kryteriów oprócz: korzystania z tych samych źródeł zaopatrzenia i zaspokajania tej samej potrzeby nabywców, bierze się pod uwagę przy wyznaczaniu granic sektora:
a) zasięg terytorialny;
b) dostęp do kanałów dystrybucji; .
c) stosowanie podobnej technologii;
d) wielkość mocy produkcyjnych;
e) bić
f) a i c
10. Możliwość integracji pionowej dostawców:
a) wpływa na pojawienie się barier mobilności;
b) wzmacnia pozycję sektora dostawcy;
c) wzmacnia pozycję danego sektora:
d) zwiększa zagrożenie pojawienia się substytutów;
11. Czy określając pozycję organizacji w sektorze przy pomocy oceny punktowej należy każdorazowo stosować ten sam zestandaryzowany zestaw kryteriów
A) Tak. B) Nie
12. Wysokie bariery wyjścia:
a) stabilizują dochody sektora;
b) zmniejszają dochody sektora;
c) zwiększają ryzyko dochodów;
d) Ai b
e) żadne z powyższych.
13. Niskie bariery wejścia:
a) stabilizują konkurencję wewnątrz sektora;
b) przyczyniają się do rozproszenia sektora;
c) zwiększają potencjał zysku sektora;
d) zwiększają groźbę pojawienia się produktów substytucyjnych
14. W oparciu o analizę zagrożeń i szans pojawiających się w otoczeniu poszukuje się:
a) kluczowych czynników sukcesu w branży;
b) najlepszych decyzji podejmowanych w ramach planu strategicznego;
c) kluczowych kompetencji;
d) nisz rynkowych dzięki którym firma może osiągnąć sukces;
e) odpowiedzi a i d
15. Punktem odniesienia przy analizie organizacji w modelu SWOT jest:
a) „idealny" konkurent;
b) konkurencja;
c) najbliższy konkurent;
d) wszystkie powyższe
e) każdy z menedżerów przeprowadzających analizę jest w stanie ocenić, co jest silną a co słabą stroną organizacji bez potrzeby porównywania do innych firm;
16. Według Portera strategia lidera kosztowego wy klucza kreowanie unikalnego wizerunku firmy
a) Prawda
b) Fałsz
17. Luka strategiczna:
a) jest różnicą pomiędzy stanem obecnym a sytuacją gdy konkurenci nie podejmą żadnych działań
b) ma zostać zredukowana w wyniku wprowadzenia w życie strategii;
c) jest różnicą pomiędzy celami a zamierzeniami strategicznymi;
d) jest terminem wprowadzonym przez szkołę zasobową Henry'ego Mintzberga w 1994 roku;
e) żadne z powyższych
18. Według Portera:
a) rentowność firmy rośnie wraz ze wzrostem sprzedaży
b) rentowność firmy do pewnego momentu maleje wraz ze wzrostem sprzedaży
c) rentowność firmy do pewnego momentu rośnie wraz ze wzrostem sprzedaży
d) rentowność firmy maleje wraz ze wzrostem sprzedaży
e) aic
f) bić
19. Ugrzęźnięcie („stuck in the middle") jest to
a) strategia charakterystyczna dla fazy schyłkowej sektora;
b) strategia będąca pochodną strategii dywersyfikacji;
c) sytuacja charakterystyczna dla organizacji działających w różnych sektorach;
d) faza przejściowa pomiędzy strategią dyferencjacji a strategią koncentracji;,
e) żadna z powyższych;
20. Decyzje w modelu strategicznego -wzorca podejmowane są;
a) na podstawie formalnego modelu decyzyjnego;
b) przez menedżerów- planistów, posiadających wiedzę na temat obecnej sytuacji firmy;
c) małymi etapami, na początku formułowane są szerokie cele, a podjecie końcowej decyzji jest odwlekane w czasie;
d) w oparciu o wzorzec decyzyjny opisany w dokumentach statutowych firmy.
21. W porównaniu do strategii -planu, strategia wzorzec kładzie większy nacisk:
a) na „uczenie się" organizacji i adaptację do bieżącej sytuacji;
b) na analizę silnych stron organizacji;
c) na formalne modele podejmowania decyzji;
d) na analizę słabych stron organizacji;
e) na informacje ilościowe.
22. Na strategię zrealizowaną składa się:
a) strategia emergentna oraz wprowadzona w życie strategia zamierzona;
b) strategia - wzorzec oraz wprowadzona w życie strategia zamierzona;
c) strategia emergentna oraz wprowadzona w życie strategia planistyczna;
d) wszystkie powyższe są prawdziwe;
e) żadne z powyższych nie jest prawdziwe;
23. Strategiczna jednostka biznesu (SBU) wyodrębniona w GE charakteryzuje się tym. że:
a) konkuruje na własnym rynku i konkuruje na rynkach zewnętrznych;
b) planuje działalność strategiczną całej firmy;
c) posiada zdolność planowania oraz wpływu na kluczowe zmienne istotne dla sukcesu na danym rynku;
d) jest jednostką ścisłe uzależnioną od decyzji CEO (Chief Executive Officer); ..''
e) odpowiedzi aic;
f) odpowiedzi b, c i d;
24. Synergia jest definiowana jako:
a) 2+2=5
b) miara efektywności strategii planistycznej;
c) efekt połączonego działania jest większy niż w przypadku działała niezależnego;
d) wszystkie powyższe;
e) odpowiedzi a i c;
f) odpowiedzi a i b;
25. Na typologię 5 P strategii Henryłego Mmtzberga składają się:
a) plan, pozycja, perspektywa, procedura oraz „podpucha”
b) wzorzec, pozycja, intryga, perspektywa, plan;
c) wzorzec, plan, pozycja, procedura oraz intryga
d) plan, pozycja, wzorzec, perspektywa i zasób;
e) e) żadne z powyższych nie zawiera pełnej
26. Kluczowa, wyróżniająca kompetencja
a) jest formułowana w oparciu o analizę szans i zagrożeń; .
b) jest taka sama dla wszystkich firm w branży, np. lokalizacja;
c) jest formułowana w oparciu o analizę silnych i słabych stron organizacji;
d) można inaczej nazwać umiejętnością &chowąikc^n potęgą zawodową personelu firmy;
e) odpowiedzi a i b;
27. Przy formułowaniu strategii bierze się pod uwagę:
a) cele i wartości menedżerów;
b) cele i wartości właścicieli firmy;
c) odpowiedzialność wobec społeczeństwa;
d) wszystkie powyższe;
e) tylko a i b;
28. Jednym z błędnych założeń podejścia planistycznego wg H. Mintzberga (1994) było założenie o oddzieleniu:
a) planistów od bieżącej działalności firmy;
b) procesu formułowania strategu od jej wdrożenia;
c) decyzji strategicznych od taktycznych;
d) prognozowania od planowania;
e) a i b;
f) b i d;
29. Strategia Lidera kosztowego polega na:
a) osiągnięciu pozycji wiodącej pod względem kosztów;
b) konkurowaniu na szerokim rynku;
c) osiągnięciu pozycji lidera cenowego:
d) zapewnieniu produktom unikalności;
e) a i b
f) a i c;
30. Strategia koncentracji w typologii Portera (1992) oznacza:
a) koncentrację na wybranej grupie nabywców,
b) koncentrację środków w ramach firmy;
c) koncentrację zasobów strategicznych (materialnych i niematerialnych) w celu budowania kompetencji;
d) koncentrację na działalności pozwalającej na maksymalizację udziału w rynku;
e) a i c
f) b i d;
31. Organizacja realizująca strategię lidera kosztowego powinna:
a) wprowadzić częste szczegółowe sprawozdania kontrolne;
b) ściśle kontrolować koszty;
c) wprowadzić jasną strukturę organizacyjną i zakresy odpowiedzialności;
d) wprowadzić systemy motywacyjne oparte na wykonaniu planów;
e) wszystkie powyższe;
f) tylko a i b;
32. Kluczowe czynniki sukcesu:
a) odzwierciedlają układ sił w branży
b) mówią, co decyduje o sposobie promocji produktu
c) są programem budowy wygrywającej strategii
d) pokazują, co ma najistotniejszy wpływ na sprzedaż w branży
33. Ze względu na problemy niektórych strategów z matematyką (np. Aasoffa) pytanie na łatwy punkt, ile jest 2+2*2:
a) 7
b) 8
c) 9
d) 10
e) żadne z powyższych;
34. W przypadku zdywersyfikowanej firmy posiadającej kilka produktów, takiej jak np. Etektrim (urządzenia elektryczne, obiekty pod klucz, jogurty, działalność handlowa w różnych branżach) należy przeprowadzić analizę 5 sil konkurencji Portera:
a) łącznie rozpatrując zagrożenie ze strony nowych wejść i substytutów, a pozostałe s2y oddzielnie dla każdego sektora;
b) analizując oddzielnie każdą branżę;
c) dla poszczególnych branż w oparciu o niezależne kryteria np. GUS;
d) dla całej firmy;
e) w ogóle nie przeprowadzać analizy, gdyż model 5sft nie ma zastosowania dla firm zdywersyfikowanych;
35. W pewnej branży występuje wysoki koszt zmiany (zwany również kosztem przestawienia X charakteryzujący relacje pomiędzy dostawcą a firmą z branży. Rozpatrując ten czynnik niezależnie oznacza to, ze:
a) w przypadku zmiany dostawcy, firma z branży poniesie wysokie koszty;
b) potencjalni wchodzący do branży powinni liczyć się z wysoką barierą wejścia;
c) prawdopodobieństwo pojawienia się wyrobów substytucyjnych jest niskie;
d) wszystkie powyższe;
e) tylko a i h.
f) tylko a i c;
36. Pośród wymienionych niżej czynników jeden nie stanowi ograniczenia w korzystaniu z efektu doświadczenia:
a) zwiększanie skali produkcji nie jest jedynym sposobem obniżania kosztu jednostkowego;
b) efekt doświadczenia występuje we wszystkich sektorach;
c) efekt doświadczenia może być zmniejszany bądź eliminowany przez technologie;
d) wchodzący do sektora mogą korzystać z doświadczeń zebranych przez poprzedników;
37. Wg Modelu (VRIO) opisującego zasoby strategiczne, powinny one być:
a) trudne do imitacji, wartościowe, rzadkie i zorganizowane;
b) trudne do imitacji, cenne, rzadkie, optymalnie wykorzystane;
c) cenne, rzadkie i trudne do imitacji;
d) cenne, rzadkie, trudne do implementacji i optymalnie wykorzystane;
38. Drzewo kompetencji wskazuje na to, że kluczowe kompetencje:
a) powinny być co najmniej 4 w każdej; liczącej się firmie;
b) są budowane na poziomie całej firmy
c) stanowią podstawę całych rodzin produktowych;
d) przynależą się poszczególnym strategicznym jednostkom biznesu (SBU)
e) a i b
f) b i c
39. Poszukiwanie luźnych cegieł w strategii zasobowej oznacza:
a) poszukiwanie takich kompetencji, które nie zostały opanowane przez konkurentów;
b) unikanie konkurencji z dotychczasowym liderem i opanowywanie "przyczółków", będących początkiem przyszłego "ataku";
c) wyszukiwaniu takich zasobów strategicznych, które m
d) poszukiwanie słabych stron i atak frontalny na lidera rynkowego;
40. Odpowiedzialność wobec społeczeństwa to:
a) cześć definicji stratega wg Chandfera
b) jeden z komponentów stratega planistycznej
c) slogan reklamowy firmy General Electnc
d) tak inaczej są nazywane obszary względnej obojętności w strategii wzorcu b
żaden z powyższych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ag.slodka
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 23:09, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś wie dokładnie jaka będzie forma tego egzaminu? Głownie chodzi mi o to czy mogą pojawić się zadania, które krążą w testach z lat ubiegłych, bo pytań otwartych chyba nie unikniemy:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eliza
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:15, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
względny udział w rynku oblicza się w stosunku do największego konkurenta, natomiast w pytaniu dr pisze o najbliższym konkurencie, to chyba jest haczyk !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewcia09sz
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:02, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
macie racje 8C. A co to za pytania? może dajcie linki do tych testów z których wrzucacie pytania. Ja tez pamiętam jak mówił, że nie będzie otwartych, ale teraz to już nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mvp84
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:20, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
czy ktoś pamięta może jak obliczało się promień koła w macierzy BCG?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniaska4
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 20:06, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Czy znacie odpowiedz na pytanie:
Jedną z wad analizy BCG jest:
a. nie uwzglednianie synergii między grupami produktowymi
b. ignorowanie takich czynników jak: udział w rynku, czy tepo wzrostu
c. branie pod uwage strategicznych jednostek biznesu zamiast gr produktowych
d. bilans przepływów finansowych oparty tylko na zewnętrznych źródłach
mi się wydaje że odpowiedz powinna być odp c ale duzo osób pisało odp d. i już sama nie wiem:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aniaska4
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 20:34, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
aniaska4 napisał: | Czy znacie odpowiedz na pytanie:
Jedną z wad analizy BCG jest:
a. nie uwzglednianie synergii między grupami produktowymi
b. ignorowanie takich czynników jak: udział w rynku, czy tepo wzrostu
c. branie pod uwage strategicznych jednostek biznesu zamiast gr produktowych
d. bilans przepływów finansowych oparty tylko na zewnętrznych źródłach
mi się wydaje że odpowiedz powinna być odp c ale duzo osób pisało odp d. i już sama nie wiem:( |
znalazłam i to jest na bank a (w slajdach tak jest)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
breyu
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:38, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
aniaska4 napisał: | aniaska4 napisał: | Czy znacie odpowiedz na pytanie:
Jedną z wad analizy BCG jest:
a. nie uwzglednianie synergii między grupami produktowymi
b. ignorowanie takich czynników jak: udział w rynku, czy tepo wzrostu
c. branie pod uwage strategicznych jednostek biznesu zamiast gr produktowych
d. bilans przepływów finansowych oparty tylko na zewnętrznych źródłach
mi się wydaje że odpowiedz powinna być odp c ale duzo osób pisało odp d. i już sama nie wiem:( |
znalazłam i to jest na bank a (w slajdach tak jest) |
Zgadza się A
A nie amcie reszty pytan
tam gdzie pozsotawiełm puste miejsca 11,12 itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mvp84
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:41, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
aniaska4 napisał: | aniaska4 napisał: | Czy znacie odpowiedz na pytanie:
Jedną z wad analizy BCG jest:
a. nie uwzglednianie synergii między grupami produktowymi
b. ignorowanie takich czynników jak: udział w rynku, czy tepo wzrostu
c. branie pod uwage strategicznych jednostek biznesu zamiast gr produktowych
d. bilans przepływów finansowych oparty tylko na zewnętrznych źródłach
mi się wydaje że odpowiedz powinna być odp c ale duzo osób pisało odp d. i już sama nie wiem:( |
znalazłam i to jest na bank a (w slajdach tak jest) |
1000% A. Na wykładzie było opisane że psy mogą dawać słabe wyniki, ale dzięki temu inne produkty są w lepszej sytuacji. np. rynek mleka, nie daje dużych zysków, ale dzięki temu że dostarczamy do jakiegoś sklepu mleko, to ten sklep kupi też od nas jogurty i sery (wygodniej jest mieć jednego dostawcę niż 3)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zmien
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:50, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Proszę wyjaśnić, co to jest scenariusz niespodziankowy w prezentowanej podczas zajęć analizie scenariuszowej .
JAki przyklad byl podawany na zajeciach ma ktos mp3 z zajec?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|