Forum Forum Strona Główna Forum
Dyskusje Pomoc
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klasyfikacja Misji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Strona Główna -> Semest III ZP / Zarządz. w korpo. Transnarodowych mgr M. Zdziarski
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz2009




Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:15, 15 Lis 2010    Temat postu: Klasyfikacja Misji

Misja teleologiczna, wspólny wróg, modelowa rola, czy transformacyjna?

Czy może ktoś przytoczyć jakiś opis z typowymi przykładami, żeby być zorientowanym w tym temacie?

Dziękuję


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MCZ25




Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:27, 15 Lis 2010    Temat postu:

Na stronie

[link widoczny dla zalogowanych]

znajdziesz odpowiedź dla dwóch typów misji:

Misja typu „Wspólny wróg”. Ukazanie w misji wspólnego wroga dla całej załogi jest typowe dla przedsiębiorstw, które chcą stać się liderem w danej branży. Ta metoda może też być pomocna w przedsiębiorstwach, które drżą o swoją egzystencję.
Przykład: I. Sculley, prezydent Pepsi podkreślił jak ważne dla wszystkich pracowników było hasło „Bij Coca-Colę”. Wszyscy mieli poczucie, że chodzi o coś w rodzaju walki Dawida z Goliatem i nikt nie tracił wiary w możliwość prześcignięcia wielkiego rywala. Należy pamiętać, że wytyczenie sobie wroga może mieć aspekty negatywne. Z pewnością bowiem nikt nie chce spędzać całego życia w stanie wojennym, a samo zwycięstwo może być przyczyną kryzysu. Tak np. Nike sama popadła w kryzys, gdy prześcignęła Adidasa i odzyskała formę dopiero wtedy, gdy na czoło wyszedł z kolei Reebok, co znowu pozwoliło na wytyczenie wyraźnego celu w walce konkurencyjnej.
Misja typu „Modelowy wzorzec”. Ta forma misji jest rzadsza, a wykorzystują ją przeważnie małe i średnie przedsiębiorstwa dostrzegające przed sobą wielką przyszłość.
Przykład: Misja Giro Sport Design, kalifornijskiego producenta części rowerowych. „Naszym celem jest być w 2000 r. na rynku rowerowym tym, czym Nike w przypadku obuwia sportowego lub Apple w dziedzinie komputerów”.


Co do kolejnych dwóch sam mam problem... niestety


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Strona Główna -> Semest III ZP / Zarządz. w korpo. Transnarodowych mgr M. Zdziarski Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin